Naiskuoro

Tampereen työväenyhdistyksen naiskuoro perustettiin vuonna 1910. Naiskuoro on nuorekas, useamman kymmenen laulajan muodostama yhteisö, jolle tärkeintä on laulamisen ja yhdessä tekemisen ilo. Kuoro harjoittelee Tampereen työväentalolla. Kuoro on toiminut jo 1980-luvulta saakka itsenäisenä yhdistyksenä.

Kuoro järjestää omia konsertteja ja esiintyy yksityisten sekä järjestöjen tilaisuuksissa.  Kuorolla on myös kansainvälistä toimintaa. Kuoro tekee ulkomaanmatkoja ja sillä on ystävyyskuoro Domina Tartossa. Vierailuita on tehty puolin ja toisin. Kuoron jäseniä koulutetaan Työväen Sivistysliiton kursseilla ja kuorojohtajan pitämillä yksityislaulutunneilla, joilla opiskellaan laulutekniikkaa.

Kuoro tekee yhteistyötä muiden kuorojen, orkestereiden ja muusikoiden kanssa konserttien muodossa. Ohjelmisto on monipuolista koostuen perinteisestä naiskuorolaulusta kantaaottaviin lauluihin ja viihteeseen.

Lisätietoja naiskuoron toiminnasta kotisivuilta .